donderdag 3 mei 2012

Onze wandeling..

Hoi allemaal..

Gister zijn we toch maar niet naar het dorp gegaan. Ik voelde me nog al down en ik was bang dat ik Misty dan niet goed zou kunnen helpen bij haar probleempjes. In plaats van naar het dorp gaan zijn we mee geweest met de dagelijkse wandeling die de baas meestal maakt samen met zijn broer en zijn honden. Een wandeling waar bij we in de natuur lopen en alle honden heerlijk zonder riem vrij kunnen rond rennen.

Tijdens het wandelen hield ik Misty goed in de gaten om te zien of ze tijdens onze wandeling ook angstig gedrag vertoonde, maar daar was helemaal geen spraken van. Geen spoortje van angst te bekennen. Ze luisterde perfect wanneer ik haar riep als ze even aan de kant moest omdat er een fietser aan kwam. Liep naast me en dan liep ze weer bij de andere honden, ze vermaakte zich prima.

Het roept veel vragen bij me op waar ik nog geen antwoorden op kan vinden.
-Ligt het aan mij? ben ik anders tijdens de wandeling in de natuur dan wanneer ik op straat loopt?
Nee ik voelde me niet op mijn gemak, angstig en ik was nog al down.
-Is het de omgeving, het vrij kunnen rond lopen samen met de andere honden?
Natuurlijk zijn er minder onverwachte prikkels in de natuur dan wanneer je op straat loopt en ik kan me  voorstellen dat ze zich veiliger voeld in een groepje grote honden die haar duidelijk beschermen ook wanneer dat helemaal niet nodig is. Maar waarom vertoont Misty dan ook angstig gedrag als we alleen met met Kyra aan het wandelen zijn. Kyra beschermd Misty ook altijd?

En zo heb ik nog veel meer vragen, maar een duidelijk antwoord kan ik niet vinden. Ook de oorzaak, waarom ze op eens zo veel angst vertoond kan ik geen antwoord op vinden. Het blijft gewoon een grote puzzel met hele kleine stukjes. Misschien komt er nooit een antwoord op al die vragen, misschien denk ik te moeilijk of juist te makelijk, wie zal het zeggen. Het belangrijkste is dat mijn kleine vriendin van dit probleem af komt en dat is een kwestie van voorzichtig dingen uit proberen, goed opletten hoe ze reageerd waneer ik haar op verschillende manieren probeer te corrigeren.

Het was heerlijk om te zien hoe mijn kleine vriendin genoot van de wandeling.

Groetjes, DigiLady xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten