vrijdag 14 juni 2013

De Ochtend wandeling..

Hoi allemaal..

Vanochtend zijn Kyra en ik even lekker wezen wandelen met DigiLady, dat doen we de hele week al 's morgens met zijn drietjes want deze week had de Baas nachtdienst en die ligt dan nog in bed te slapen. Mijn vrouwtje vind het heel erg moeilijk om met ons samen zonder de Baas naar buiten te gaan. Ze heeft me wel eens uitgelegd dat dat met angsten te maken heeft en dat ook die angst om naar buiten te gaan groter is geworden na die nare ervaringen in het ziekenhuis waar ze nog niet zo lang geleden een tijdje moest blijven. Ik merk die angst die ze buiten heeft wel op hoor, ik blijf dicht bij mijn vrouwtje in de buurt en hou haar goed in de gaten.

 
Mijn vrouwtje probeerd ook de tijden en de plekken op te zoeken in de buurt waar wij wonen waar ze zo min mogelijk mensen tegen komt want hoe meer mensen ze tegen komt hoe erger haar angst meestal word. Tja ik begrijp het niet echt hoor hoe dat allemaal in elkaar zit maar ik merk die angsten bij mijn vrouwtje wel op en probeer haar daar ook bij te helpen en hoop dan dat ze wat minder angstig is.
 
Vanochtend ging het niet zo lekker met mijn vrouwtje tijdens het wandelen, we kwamen teveel mensen tegen. Toen zijn we een pad ingelopen waar geen mensen liepen en daar ging het een heel stuk beter met mijn vrouwtje maar helaas op de terug weg toe we weer op het hoofdpad waren ging het weer helemaal mis. Er liepen daar opeens groep kinderen. Ik gaf aan bij me vrouwtje om gewoon door te lopen, wat ze ook deed. Maar toen hadden we ook nog net even de pech dat er opeens ook nog een hele groep, zeg maar gerust kudde kinderen op de fiets over het hoofdpad langs ons heen fietste, sommige stopte onverwachts, andere reden door, het was onoverzichterlijk. Mijn vrouwtje raakte in paniek en wilde maar één ding, NAAR HUIS! en wel zo snel mogelijk. Ik heb dus mijn vrouwtje en Kyra ook natuurlijk zo snel mogelijk weer naar huis terug gebracht.
 
Het duurde wel een tijdje voordat mijn vrouwtje weer tot rust was gekomen, met mijn hulp natuurlijk. Hoewel de eerste reactie van mijn vrouwtje was "Daar ga ik voorlopig niet meer wandelen met jullie" weet ik dat er morgen weer een nieuwe dag is en dat de kans groot is dat we morgen weer een nieuwe poging wagen om van de wandeling een geslaagde wandeling te maken, gezellig met ons drietjes.
 
Een Pootje van Misty xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten