vrijdag 9 maart 2012

Een verwend hondje?

Voordurend krijg ik te horen dat ik een verwend hondje ben omdat mensen zien dat ik tegen me vrouwtje (Digilady) op spring en op dat moment alleen maar op schoot wil zitten. Als ik dan op schoot spring probeer ik de aandacht van mijn vrouwtje te krijgen door haar hand te likken of door strak tegen haar aan te gaan zitten. Digilady, mijn vrouwtje, reageerd daar op door mij te aaien en tegen mij te praten, vaak pakt ze me dan stevig vast en knuffel mij.

Sommige mensen zien mij daarom als een verwend hondje maar dat komt omdat ze niet begrijpen waarom ik dat doe, ze weten eigenlijk helemaal niet wat mijn taak als hulphond allemaal is.

Ik voel en zie dat er iets mis is met mijn vrouwtje en ik heb geleerd om daar op te reageren, ik weet precies wanneer mijn vouwtje verdrietig is of bijvoorbeeld wanneer mijn vrouwtje zich helemaal terug trekt in haar eigen wereld (dissociatie) en nog meer van die dingen. Ik heb geleerd om daarop te reageren door haar aandacht te vragen, haar hand te likken, op schoot te springen. Mijn vrouwtje reageerd daar op waardoor haar verdriet minder word of omdat ze weer heel langzaam uit haar eigen wereld terug komt.

Dus lieve mensen, niet meer zeggen dat ik een verwend hondje ben want daar word ik best wel verdrietig van. Ik ben een hard werkende hond die precies doet wat ik in mijn opleiding tot hulphond heb geleerd. Zodra ik voel en zie dat mijn vrouwtje weer inoorde dan zit mijn taak er weer even op en kan ik volop genieten van de aandacht die ik van haar krijg.

Hey ik ben gek op knuffels en aandacht maar ik kan daar alleen maar volop van genieten wanneer mijn vrouwtje zich goed voel.

Een pootje van Misty xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten